Viisi vinkkiä huomioimiseen

Kun seuraavan kerran suunnittelet huomioinnin toimenpiteitä, käy läpi nämä aiheeseen liittyvät harjoitteet. Ne auttavat sinua saavuttamaan tavoitteesi vieläkin paremmin. 

1) Varmista, että toimenpide heijastaa organisaatiosi arvoja ja mielikuvaa

Mitä ajattelitkaan tehdä tai hankkia seuraavaksi? Luo siihen vielä kerran pitkä, harras katse ja varmista, että näet juuri tässä toimenpiteessä juuri sinun organisaatiosi kasvot. Viimeistä piirtoa myöten. Jokaisen, ihan jokaisen tuotteen, julkaisun, toimenpiteen ja kohtaamisen on tuettava liiketoimintasi tavoitteita ja aktiivisesti autettava sitä saavuttamaan ne.

2) Muista, että mielikuva rakennetaan toiston voimalla

Olipa brändisi millainen tahansa – puhumattakaan siitä, mihin haluaisit sen nostattaman tunnelatauksen kehittyvän – kaikkein olennaisin asia sen rakentamisessa on johdonmukaisuus. Tästä eteenpäin joka ainoa huomiointituotteesi puhukoon samaa kieltä ja heijastakoon organisaatiosi sielunmaisemaa onnistuneesti kerta toisensa jälkeen. Vaikka olisivatkin toteutuksina kuinka erilaisia tahansa.

3) Mieti vielä kerran: missä, miksi ja millä tavalla

Mikä on se hetki tai ajanjakso, jolloin lahja luovutetaan ja käytetään? Onko kyseessä yksi tietty tilaisuus tai merkkipäivä, vai onko tuote tarkoitettu yleiseen, pitempiaikaiseen käyttöön? Kertaluonteiseen suoritteeseen voidaan usein rakentaa tuhdimpi lataus ja paaluttaa se tukevasti eksaktiin aiheeseen tai ajankohtaan, kun taas pitkän aikavälin käyttö tuo tasaisen varmasti kohoavan tunnettuuden ja mielikuvan. Molempi parempi, ja rajathan on tehty rikottaviksi; riippumatto keskellä kylmintä sydäntalvea toimii aina!

4) Pyri yllättämään, yritä parantaa hyvääkin suoritusta

Niin hyvin kuin viimeisin huomiointitoimenpiteesi tehosikaan, ensimmäinen asia suunnatessasi kohti seuraavaa on kyseenalaistaa kaikki tähän mennessä tehty. Älä automaattisesti tyydy tuttuun ja turvalliseen, vaan hae joka kerta aktiivisesti uusia vaihtoehtoja. Uskalla kokeilla, ja palaa sitten vanhaan, jos se kaikesta ponnistelusta ja vaivannäöstä huolimatta – tai ehkäpä juuri sen ansiosta – tuntuu sittenkin parhaalta mahdolliselta. Yllättää voi myös tilannetajulla – lahjan voi antaa muulloinkin kuin merkkipäivänä. Työpaikan vaihtaminen, uuteen asemaan pääseminen ja äitiyslomalle jääminen ovat hyviä esimerkkejä tilanteista, jotka ovat suorastaan pedattuja mieleenjäämiselle.

5) Kun teet, tee aina viimeisen päälle

Olipa valintasi seuraavaksi huomioinnin toimenpiteeksi kuinka monitahoinen, helppo, yksinkertainen tai vivahteikas tahansa, huolehdi kaikin keinoin siitä, että lopputulos on kauttaaltaan laadukas. Tyhjän saa pyytämättäkin, ja heikkolaatuisesta lahjasta on moninkertaisesti enemmän haittaa kuin hyötyä. Varmista, että tuote toimii hyvin, kestää käyttöä – ja että logo on painettu selkeästi ja oikeanvärisenä.

Näillä vinkeillä pääset hyvään alkuun systemaattisessa, korkeatasoisessa ja mielikuvaa kohentavassa huomioimisessa. Vieläkin tarkemmin suunnitellun ja aikataulutetun, organisaatiosi erityispiirteet ja -tarpeet huomioivan ratkaisun saat ottamalla yhteyttä High Peakin asiantuntijoihin.