Huippujuttuja

Blogi suhdetoiminnasta, promootiotuotteista, liikelahjoista ja siitä, miten ne auttavat yritystä matkalla huipulle.

messut

Hankinnat haltuun – vinkit vuoden 2017 liikelahjoihin

Vierailimme Euroopan suurimmilla tavarantoimittajien messuilla Saksassa. Messut on loistava paikka haistella uusia tuulia ja tutustua tavarantoimittajiin. Verkostoja luomalla, ihmisiä kohtaamalla ja kansainväliset rajat rikkovalla ajatustenvaihdolla saamme tarjottua asiakkaillemme parhaan mahdollisen kattauksen uusimpia ideoita ja tuotteita. Tekemisemme lähtökohtana on viedä liikelahjamaailmaa aina hieman pidemmälle kuin muut. Imemme jatkuvasti vaikutteita maailmalta, messuilta, uusilta tavarantoimittajilta ja tulevista trendeistä. […]

Tilataan kyniä, karkkeja ja tissit

Suomalaisten yritysten luovuuden rajat ovat melko lähellä, kun puhutaan markkinoinnista. Insinöörivetoisena yhteiskuntana verkkosivujen tekstit alkavat jargonilla ja sama tyyli jatkuu kaikessa materiaalissa myyntikäynneistä tavaran toimitukseen ja laskutukseen asti. Ikään kuin tunteiden herättäminen ja muistijäljen jättäminen ei olisi sallittua. Kun suomalainen myyjä menee myyntikäynnille, jää hänestä usein jäljelle vain rasvainen pullapussi, hiukan kulmistaan rypistynyt esite ja […]

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Vanha vitsi veistelee jään myymisestä eskimoille. Tarina kertoo myyntimiehestä, joka keksikin itsestäänselvyyden sijaan kaupata jääkaappeja ja pakastimia. Harkittu ratkaisu ihmisille, jotka tarvitsivat lämpimämpää säilytystilaa ruokatarvikkeilleen. Tämä siksi, että “ulkopakastimessa” lihakimpaleet olivat syväjäässä ja vaikeasti prosessoitavia. Seuraavaksi sama myyjä päättikin lähteä kauppaamaan eskimoille jääkaappimagneetteja… Myös lahjatavaroiden hankinnassa on syytä käyttää suunnitelmallisuutta. Valinnoissa korostuvat entistä enemmän brändin […]

Mainoslahja mukaan messuille vai ei?

Syksy on jälleen koittanut ja messukausi on alkamassa täydellä vauhdilla. Moni messuosallistuja pohtii, miten erottautua ja jäädä messuvieraiden mieleen. Onko promotuotteista oikeasti hyötyä vai ovatko ne vain ”pakollinen” paha? PPAI:n (Promotional Products Assosiation International) toteuttamat laajat tutkimukset kertovat meille totuuden.   Vain harva jättää ottamatta promotuotteen Give away-tuotteet saavat ihmiset tulemaan osastolle. Tutkimusten mukaan 23 […]