Huippujuttuja

Blogi suhdetoiminnasta, promootiotuotteista, liikelahjoista ja siitä, miten ne auttavat yritystä matkalla huipulle.

mainoslahja

Kuinka liikelahjalla voidaan tukea yrityksen tarinaa?

Tarinallistaminen muuttaa asiakaskokemuksen tarinakokemukseksi. Tarinat ja tarinankerronta ovat olleet ihmiskunnalle tärkeitä kautta aikojen. Maailman päämäärähakuinen muuttaminen vaatii tunteisiin vetoavan tarinan. Tarinallistamisen edut kannattaa hyödyntää myös liiketoiminnassa. Tarinallistamisessa tarina on yrityksen liiketoiminnan punainen lanka – juoni, joka tukee erottumista, ohjaa liiketoimintaa ja tekee palvelusta asiakkaillesi kokemuksen. Tarinallistaminen tarkoittaa siis juuri tätä: yrityksen liiketoiminnan muotoilemista tarinan kautta. […]

Viisi steppiä onnistuneen liikelahjatilauksen tekemiseen

Oletko hankkimassa liikelahjaa, mutta et tiedä kuinka toimia ja mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon? High Peak laati helpon ostajan oppaan, joka helpottaa niin lahjan valitsemista kuin tilauksen tekemistäkin.   Mitä haluat viestiä ja kenelle? Lähde liikkeelle siitä, kenelle lahjan ostat. Puhutteletko lahjalla asiakkaitasi, yhteistyökumppaneitasi, työntekijöitäsi, vai tilaatko kenties giveaway-tuotteita kesäfestareilla jaettavaksi? Pohdi, mitä esimerkiksi janoinen […]

Tilataan kyniä, karkkeja ja tissit

Suomalaisten yritysten luovuuden rajat ovat melko lähellä, kun puhutaan markkinoinnista. Insinöörivetoisena yhteiskuntana verkkosivujen tekstit alkavat jargonilla ja sama tyyli jatkuu kaikessa materiaalissa myyntikäynneistä tavaran toimitukseen ja laskutukseen asti. Ikään kuin tunteiden herättäminen ja muistijäljen jättäminen ei olisi sallittua. Kun suomalainen myyjä menee myyntikäynnille, jää hänestä usein jäljelle vain rasvainen pullapussi, hiukan kulmistaan rypistynyt esite ja […]

Uutta ajattelua liikelahjojen merkkaustapoihin

Lahjojen antaminen on ollut kautta historian tärkeä sosiaalisesti yhdistävä tekijä. Markkinoinnin professorin Gad Saadin mukaan lahjojen antaminen on äärimmäisen tärkeä ja universaali osa sosiaalista kanssakäymistä. Ihmiset ovat häkellyttävän taitavia muistamaan, millaisia lahjoja kukakin on antanut ja saanut, ja siksi hänen mukaansa lahjojen vaihdolla on mahdollista luoda pitkäkestoisiakin suhteita. Liikelahjojen maailma on monipuolistunut ja muuttunut, ja […]

Mainoslahja mukaan messuille vai ei?

Syksy on jälleen koittanut ja messukausi on alkamassa täydellä vauhdilla. Moni messuosallistuja pohtii, miten erottautua ja jäädä messuvieraiden mieleen. Onko promotuotteista oikeasti hyötyä vai ovatko ne vain ”pakollinen” paha? PPAI:n (Promotional Products Assosiation International) toteuttamat laajat tutkimukset kertovat meille totuuden.   Vain harva jättää ottamatta promotuotteen Give away-tuotteet saavat ihmiset tulemaan osastolle. Tutkimusten mukaan 23 […]