Huippujuttuja

Blogi suhdetoiminnasta, promootiotuotteista, liikelahjoista ja siitä, miten ne auttavat yritystä matkalla huipulle.

Tuote viestinviejänä – liikelahja mediana

Sisältömarkkinointi, some, markkinoinnin automaatio, abribussit, näyttötaulut… Mikä nykypäivän mediamixissa on liikelahjan rooli? Voiko liikelahja viestiä omaa tarinaansa? Voiko tuote toimia yrityksen omana mediakanavana?

Markkinointiviestinnän viikolla entinen Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja, nykyinen Era Content Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Anu Nissinen puhui siitä, miten nykypäivänä menestyneimmät yritykset toimivat itse mediana. He luovat, jakelevat ja tuottavat arvokasta sisältöä sisältömarkkinoinnin keinoin. Jos suurin osa viestinnästä tapahtuu sisältömarkkinoinnin keinoin sähköisessä maailmassa, ovatko pr- ja asiakaslahjat historiaa?

Liikelahja on tärkeä viestijä asiakassuhteen vaalimisessa

Bisneselämässä meitä vaivaa kiire. Perinteisen ”luukutusmarkkinoinnin” eli massamedioiden merkitys on vähentynyt. Tämän myötä henkilökohtaiset suhteet ovat nousseet yhä tärkeämmiksi. Ihmiset haluavat toimia tuttujen kumppanien kanssa, jotka tuntevat niin heidän mielenkiinnon kohteensa kuin huolensakin hyvin. Tämä vaatii yrityksiltä panostusta asiakassuhteeseen. Liikelahjoilla voit viestiä siitä, että tunnet asiakkaasi hyvin ja tiedät hänen tarpeensa, toiveensa, kiinnostuksen kohteensa ja harrastuksensa.

Viesti + tuote = tuote mediana

Kun liikelahjasta rakennetaan viestinviejää, tärkeää on, että haluttu viesti tai yritystarina yhdistyy luovasti tuotteeseen tai sen ominaisuuksiin. Parhaimmillaan tuote voi saada asiakkaassasi aikaan hymyn tai oivalluksen. Ja aina kun saat positiivisen tunteen aikaan asiakkaassa, vaikutus on suuri. Siinä mielessä liikelahjaa tehokkaampaa välinettä ei ole, sillä sen kosketuspinta asiakkaaseen on välitön. Kun tuote on käytännöllinen ja kestävä, myös sen sanoma viestii pitkään.

hp_pastilli

Mainospastillit toimivat hyvin esimerkiksi yhdistämällä tuote toimialaan (terveys- ja hyvinvointiala, lääketiede) tai humoristisesti yrityksesi toimintatapoihin.

Yrityksen arvoista voidaan viestiä tehokkaasti lahjan avulla

Tärkeää on muistaa, että yrityksen arvojen ei ole hyvä olla ristiriidassa lahjan kanssa. Jos yrityksen arvoissa puhutaan vastuullisuudesta, suuri merkitys on sillä, valitaanko esimerkiksi tavallinen tuote vai Reilun kaupan vaihtoehto.

highpeak-kangaskassi

Nordic Business Forum järjestää laadukkaita seminaareja. Laadukkuus näkyy niin seminaareissa jaettavissa muistikirjoissa kuin kynissäkin. Moni seminaarivieras odottaa hyvien puhujien lisäksi miltei yhtä paljon uutta kynää… Seminaarin järjestäjät ovat halunneet luoda viimeistellyn ja laadukkaan fiiliksen osallistujille pieniä yksityiskohtia myöden. Yrityksen arvo ei ole arvo, mikäli sen mukaan ei toimita ja sitä ei viestitä kaikessa yrityksen toiminnassa.

Meidän arvomme on palvelu ja haluamme toimia sen mukaisesti. Mikäli sinulla on kysyttävää tai tarvitset apuja ja ideoita siihen, miten liikelahjojen avulla voit vaikuttaa asiakkaisiisi ja huomioida heitä, ota meihin yhteyttä. Sopimusasiakkaanamme saat apuja graafisessa suunnittelussa ja lahjaideoiden kehittelyssä. Lisäksi saat nimetyn, henkilökohtaisen yhteyshenkilön, joka perehtyy juuri sinun yrityksesi tarpeisiin, sekä mahdollisuuden hyödyntää tuotekehitysryhmämme palveluita. Tutustu lisää!

Jätä kommentti