Huippujuttuja

Blogi suhdetoiminnasta, promootiotuotteista, liikelahjoista ja siitä, miten ne auttavat yritystä matkalla huipulle.

Särkänniemi elää ideoista, hauskuudesta ja uudistumisesta

Useana vuonna Suomen parhaaksi vapaa-ajankeskukseksi valittu Särkänniemen elämyspuisto luottaa High Peakiin.
Yli kymmenvuotisen yhteistyön kulmakivinä ovat uusiutumiskyky, laaja tuotevalikoima ja vielä laajempi palvelu.

Oletko koittanut onneasi Särkänniemen narunvedossa tai onginnassa? Tavoittelitko taitopelistä palkintoa sydänkäpyselle tai perheen pienimmille annettavaksi? Tai hankitko myymälästä Särkänniemi-matkamuiston hauskasta päivästä? Jos näin, olet suurella todennäköisyydellä vienyt joskus kotiisi High Peakin maahantuoman tuotteen.

High Peak ja Särkänniemen elämyspuisto ovat tehneet yhteistyötä yli kymmenen vuoden ajan. Laajan ja uudistuvan tuotevalikoiman lisäksi isossa roolissa on palvelu.

– High Peakin kanssa tekemämme yhteistyö perustuu saamaamme kokonaisvaltaiseen palveluun: Yhden toimijan kanssa onnistuvat suunnittelu ja uuden ideointi, tuotteiden design, maahantuonti, tarvittaessa myös varastointi ja halutunlaiset osatoimitukset – Kaikki kustannustehokkaaseen hintaan, sanoo Särkänniemen johtaja Miikka Seppälä.

Vuosien aikana High Peak on toimittanut Särkänniemelle monenlaisia tuotteita: Lippalakkeja, avaimenperiä, tatuointeja, mukeja, uimapatjoja ja rantaleluja, t-paitoja, pinssejä, frisbeitä, magneetteja, tuubihuiveja ja vaikka mitä muuta.

Särkänniemelle toimitettavissa tuotteissa tärkeitä asioita ovatkin vaihtelu ja hyvä mieli, jonka palkinto tai matkamuisto saajalleen antaa. Monet käyvät puistossa joka vuosi tai jopa useita kertoja kesässä, joten uudistumista odotetaan sekä huvipuistolta että tuotteilta.

Sesonki asettuu kesän lomakauteen, mutta työtä tehdään läpi vuoden. Kun kuluvan kesän tuotteet on toimitettu, High Peakissa aletaan kerätä uusia ideoita. Ideoita kerätään mm. kollegoilta, tavarantoimittajilta ympäri maailmaa ja kaikkialta ympäristöstä.

Syksyllä ehdotukset käydään läpi yhdessä ja joukosta poimitaan parhaat ja “särkkämäisimmät” ideat, joita aletaan muokkaamaan graafikon pöydällä. Kun halutut tuotteet ja niiden design on lyöty lukkoon, etsii High Peak niille parhaan toimittajan. Myös EAN-koodit ja muut pakkaustoiveet toteutetaan.

Vaikka liikelahjan, promootiotuotteen ja pelikojun palkinnon merkityksellä voisi äkkiseltään ajatella olevan paljonkin eroa, kyse on loppujen lopuksi samasta asiasta: Tuottaa asiakkaille elämyksiä ja hyvää mieltä, joka saa hänet palaamaan yrityksen tarjonnan äärelle. Elämyspuistoyritykselle tämä on ydintoimintaa.

– Särkänniemi on Tampereen ja samalla Suomen suosituimpia matkailukohteita. Meillä käy vuosittain huvittelemassa yli 665 000 asiakasta. High Peak on pystynyt joka vuosi toimittamaan meille näköisemme valikoiman, joista tälle joukolle löytyy jokaiselle jotain. Kun yhteistyö toimii myös ihmisten kanssa, voidaan puhua toimivasta kokonaisuudesta, Seppälä summaa.

Jätä kommentti